خانه / آموزشهای رایگان / آموزش رایگان فتوشاپ / جلسه چهارم فتوشاپ مقدماتی

جلسه چهارم فتوشاپ مقدماتی

 

healing brush

ابزارهای گروه healing brush

اساس کار ابزارهای این گروه جایگزینی پیکسل های نقاط مختلف عکس است. به عنوان مثال پیکسل هایی را از بخش های سالم برداشته و روی بخش های تخریب شده قرار می دهد و به این ترتیب ناحیه ی آسیب دیده را ترمیم می کند.

ایرادات چهره ها و لکه ها:

1)spot healing brush  tool

هر دو ابزار Standard Healing Brush و Patch Tool به ما اجازه می دهند تا پیکسل های سالم را از جای مناسب عکس برداریم و روی ناحیه ی معیوب بکشیم اما تفاوت Spot Healing Brush در این است که اصلا نیازی به انتخاب پیکسل سالم ندارد بلکه کافی است فقط روی نواحی معیوب کلیک کنید آنگاه به طرز معجزه آسایی آن ناحیه را برای شما ترمیم می کند. Spot Healing Brush در واقع به صورت اتوماتیک از پیکسل های مجاور برای روتوش استفاده می کند، از این ابزار برای ترمیم نقطه ای تصویر استفاده میکنیم این ابزار وسیله مناسبی برای از بین بردن جوش ها و زخم های صورت و همچنین گرد و غبار از روی عکس است.

2)healing brush tool

برای ترمیم یک محدوده از تصویر از این ابزار استفاده میکنیم

این ابزار مثل clone عمل می کند اما در clone یک رده سفید به جا می گذارد ولی در healing بافت را حفظ می کند و نور و رنگ را هم برای خود قسمت است.

3)red eye tool     

برای رفع قرمزی چشم استفاده می شود.

4)content-aware move tool

این ابزار در ورژن های بالاتر و CC وجود داردو برای اینکه جای لوگو یا چیزی را عوض کنیم کاربرد دارد (محدوده را انتخاب کرده وسط آن درگ کرده بعد می بریم به جایی که می خواهیم کار کنیم خود محدوده را درست می کند سپس Enter را می زنیم تا اعمال می شود.)

با انتقال محدوده انتخاب شده به قسمت دیگر ، می توانیم محدوده را تغییر اندازه داده و یا بچرخانیم

نکته : برای قرینه کردن محدوده انتخابی در تصویر می توانیم از منوی Edit گزینه Transform  و سپس گزینه Flip Horizontaly را انتخاب کنیم.

ولی در صورتی که برای قرینه کردن بخواهیم از منوی image و زیرمجموعه image rotation گزینه Flip Horizontaly استفاده کنیم در این صورت کل لایه های موجود در فایل قرینه خواهد شد.

نکته : همچنین از ابزار Patch tool برای تکرار کردن قسمتی از تصویر نیز می توانیم استفاده کنیم ، به این صورت که قسمتی از تصویر که میخواهیم در آن تکرار داشته باشیم را انتخاب کرده و سپس آن محدوده به محل تکرار مورد نظر درگ می کنیم .

برای برطرف کردن لکه های دور محدوده از ابزار history brush استفاده می کنیم .

انواع روشهای تلفیق تصاویر با هم

روش اول : با استفاده از ابزار Clone stamp tool که قبلا راجع به آن صحبت کردیم

روش دوم :  با استفاده از کپی کردن یک عکس در عکس دیگر و حذف قسمتهای اضافه با استفاده از ereaser  با opacity کم

روش سوم : کپی یک تصویر در تصویر دیگر و استفاده از کادر blending mode که به ترتیب زیر می باشد:

  • تصویر مورد نظر را انتخاب کرده ( کل یا جزئی از آن را )
  • سپس محدوده انتخابی را روی تصویر دیگر کپی می کنیم
  • سپس روی کادر blending mode رفته روی گزینه normal کلیک کرده و سپس با کلیدهای جهتی رو به پایین به سمت پایین حرکت کرده و مود مناسب را انتخاب می کنیم.
  • در بعضی از عکسها شاید نیاز باشد از ابزار پاک کن و opacity نیز استفاده کنیم .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *